۱۳۹۴ دی ۲۲, سه‌شنبه

#ایران #بهائیان #اخراج #شهروند بهایی با وجود کسب رتبه ۱۳۸ کنکور سراسری و نقض پرونده از دانشگاه آزاد نیز اخراج شد

#ایران #بهائیان #اخراج #شهروند بهایی با کسب رتبه ۱۳۸ کنکور سراسری از دانشگاه آزاد اخراج شد
به گزارش کمپین نه به آزار وزندان هموطنان بهایی:شمیس پور شاهرضایی شهروند بهایی ساکن کرج از دانشگاه هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی تهران  به دلیل اعتقادی اخراج شد.
 شهروند بهایی با وجود کسب رتبه ۱۳۸ سراسری و پس از آزمون عملی و رتبه ۱۰ سراسری به دلیل اعتقادی با نقض پرونده مواجه و از رفتن به دانشگاه باز مانده بود.

این شهروند بهایی طی گفتگویی با کمپین نه به آزار وزندان هموطنان بهایی: در رابطه با اخراج اخیر خود می افزاید پس از نقض پرونده و باز ماندن از رفتن به دانشگاه متوجه شدم که دانشگاه آزاد هنر و معماری بدون کنکور پذیرای دانشجویان هست و به مسئولین دانشگاه ذکر کردم که من بهایی هستم آن ها نیز گفتند به دلیل نداشتن بهایی در ستون انتخاب دین سایر می زنیم.

بعد از ۲ ماه از حراست دانشگاه از من برای اینکه ستون دین را سایر زده ام سوال کرد من نیز گفتم بهایی هستم.  آنها نیز گفتند در فرم بنویس بعد از آن پس از ۲ روز صفحه دانشجویی من بسته شد پس از پیگیری من از حراست کل و ریاست دانشگاه با جواب در جریان این موضوع نیستند مواجه شدم وبعد از یک هفته و هنگام امتحانات پایان ترم در روز سه شنبه ۱۶دی ماه ۱۳۹۴از دانشگاه آزاد اسلامی اخراج شدم.

در سال‌های گذشته، اعلام “نقص در پرونده” داوطلبان بهایی ورود به دانشگاه‌ها در ایران معادل محرومیت از تحصیل آن‌ها بوده به نظر می‌رسد که این روند، در سال جاری نیز ادامه پیدا کند.

محرومیت از تحصیل بهاییان در دانشگاه‌های ایران با استناد به مصوبه‌ی ششم اسفند 1369 “شورای عالی انقلاب فرهنگی” صورت می‌گیرد که بهاییان را علاوه بر محرومیت از اشتغال در اماکن دولتی، از تحصیلات دانشگاهی نیز محروم می‌کند.

بر اساس بند سوم این مصوبه، نه تنها باید از ثبت نام بهاییان در دانشگاه‌ها جلوگیری به عمل آید بلکه چنان‌چه هویت بهایی فردی بعد از ثبت نام و “هنگام تحصیل” نیز احراز گردد، باید از تحصیل محروم شود.
کانال اقلیت ها در تلگرام
 https://telegram.me/NaBeSarkobAghaliatha
*******************
iran #تهران #ایران 
#ایران  -نه به سرکوب اقلیت ها در ایران 
آری به آزادی وبرابری ملیت ها ومذاهب 
 #زرتشتی #اقلیت # مسیحی #کلیمی #بلوچ #ارمنی #سنی #شیعه #عرفان_حلقه #دروایش #لر #کرد
#قوچان #بلوچستان #بندرعباس #کرمان #مهاباد #اهواز #اراک  #تهران #کرج #اصفهان #کرمانشاه #شیراز #تبریز #رشت#آبادان #اردبیل #مهاباد #سنندج #زاهدان #ایران #شیراز #تهران  #اصفهان #مشهد #تبریز #قزوين، #تنكابن #ایرانشهر #ساری #خوزستان #دزفول
#استان #دماوند #شهرستان #اسلامشهر #شهرستان  #فیروزکوه #پردیس #ری #رباط‌کریم #شمیرانات #ورامین #پاکدشت #شهریار #ملارد #قرچک 
#ايران #استان_تهران #دماوند #اسلامشهر #شهرستان  #فیروزکوه  #پردیس #ری #رباط‌_کریم #شمیرانات #ورامین #پاکدشت #شهریار #ملارد #قدس #بهارستان #قرچک

#اقلیتهای قومی_ومذهبی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر