۱۳۹۴ دی ۱۳, یکشنبه

‫#‏ایران‬ ‫#‏ژندارک‬ ‫#‏دختر‬ قهرمان ملی ‫#‏فرانسه‬ که در راه آزادی فرانسه زنده در آتش سوزانده شد

#‏ایران‬ ‫#‏ژندارک‬ ‫#‏دختر‬ قهرمان ملی ‫#‏فرانسه‬ 
که در راه آزادی فرانسه زنده در آتش سوزانده شد
3ژانویه1431 مصادف با 13دی809 ٫ژندارک قهرمان ملی فرانسه در آتش سوزانده شد.
ژاندارک دختر یک کشاورز فرانسوی بود که در راه آزادی فرانسه از اشغال انگلیسیها قیام کرد و با فرماندهی خود یک پیروزی بزرگ نظامی نصیب فرانسویان نمود.
عکس مجسمه طلایی ژندارک در پاریس
ژاندارک با راضی‌کردن پادشاه وقت فرانسه، یگانهایی را تحت فرماندهی خود گرفت و با پیروزی بر انگلیسیها نقطه پایانی بر جنگ صدساله فرانسه با انگلستان نهاد.
بدین‌ترتیب این پیروزی راه را برای زمامداری شارل‌هفتم پادشاه فرانسه هموارکرد تا بر قلمرو خود مسلط شود.به‌پاس خدمات ژاندارک، شارل‌هفتم به‌او لقب اشرافی دوک‌دولیس را داد و مردم دهکده‌اش را از پرداخت مالیات معاف کرد و گفت تا مجسمه ژاندارک را در اورلئان نصب کردند.
او به‌اتهام ارتداد مقابل اولیای امور کلیسا محاکمه شد. مهم‌ترین اتهام او از نظر دادگاه، رد صلاحیت کلیسا به‌دلیل الهام مستقیم از جانب خداوند بودژان همچنین به‌جادوگری و اصرار بر دریافت الهام از جانب قدیسین و استفاده از پوشش مردانه متهم شد. 

او در ۳۰مه سال ۱۴۳۱ در سن ۱۹سالگی بر تیرک چوبی در «وکس مارشی» در «روآن» سوزانده شد.
و به‌این‌ترتیب به‌ندای درونی خود پاسخ گفت و تسلیم نشد.
و ازاین‌رو در تاریخ اروپا سمبل ایستادگی و آزادی شد
.

در سال ۱۹۲۰ پاپ بندیکت پانزدهم، ژاندارک را در شمار قدیسین آورد، اما در اذهان مردم اروپا و بخصوص فرانسه، او همچنان سمبل خون به‌ناحق‌ریخته‌شده‌یی است که صدایش در گوش وجدانهای بشری هنوز طنین دارد چون با ارزشهای والای انسانی در یک‌مدار آرمانی پیوند خورده است.
کانال در تلگرام
https://telegram.me/NaBeSarkobAghaliatha
******************
iran #تهران #ایران 
#ایران  -نه به سرکوب اقلیت ها در ایران 
آری به آزادی وبرابری ملیت ها ومذاهب 
 #زرتشتی #اقلیت # مسیحی #کلیمی #بلوچ #ارمنی #سنی #شیعه #عرفان_حلقه #دروایش #لر #کرد
#قوچان #بلوچستان #بندرعباس #کرمان #مهاباد #اهواز #اراک  #تهران #کرج #اصفهان #کرمانشاه #شیراز #تبریز #رشت#آبادان #اردبیل #مهاباد #سنندج #زاهدان #ایران #شیراز #تهران  #اصفهان #مشهد #تبریز #قزوين، #تنكابن #ایرانشهر #ساری #خوزستان #دزفول
#استان #دماوند #شهرستان #اسلامشهر #شهرستان  #فیروزکوه #پردیس #ری #رباط‌کریم #شمیرانات #ورامین #پاکدشت #شهریار #ملارد #قرچک 
#ايران #استان_تهران #دماوند #اسلامشهر #شهرستان  #فیروزکوه  #پردیس #ری #رباط‌_کریم #شمیرانات #ورامین #پاکدشت #شهریار #ملارد #قدس #بهارستان #قرچک
#اقلیتهای قومی_ومذهبی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر