۱۳۹۴ آبان ۲۸, پنجشنبه

#‏ایران #فراخوان ‫#‏سازمانهای ‫#‏حقوق بشری به محکومیت نقض #حقوق ‫#‏بشر در ایران

#‏ایران  #فراخوان #‏سازمانهای #‏حقوق بشری به محکومیت نقض #حقوق #‏بشر در ایران

هیومن رایتس واچ در آمریکا به همراه ۳۶ سازمان حقوق بشری دیگر در نامه ای به سازمان ملل متحد از کشورهای عضو این سازمان خواست به مساله حقوق بشر در ایران اولویت دهند.به گفته این سازمان مقام های رژیم ایران نباید فکر کنند چون توافقنامه هسته ای با این رژیم به امضا رسیده است، آنها می توانند حقوق بشر را نادیده بگیرند. هیومن رایتس واچ در نامه خود به مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ازاعضای این مجمع خواسته است به قطعنامه محکومیت نقض حقوق بشر در ایران رای مثبت دهد.این قطعنامه در هفتادمین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به رای گذاشته می شود.


این قطعنامه در 70 امین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل، در روز پنجشنبه 28 آبان 94 به رای گذاشته خواهد شد
در بیانیه ای36 گروه فعال حقوق بشر در نامه ای خطاب به مجمع عمومی سازمان ملل متحد، از اعضا این سازمان خواسته اند تا به قطعنامه ای با هدف ارتقاء و حمایت از حقوق بشر در جمهوری اسلامی رای دهند.
 در این بیانیه از محمدعلی‌طاهری به عنوان یک معلم معنوی نام بردن  وی به عنوان یکی از قربانیان نقض حقوق بشر در ایران معرفی شده است که تنها از حق آزادی عقیده اش استفاده کرده است.
این نامه به امضا 36 نفر از فعالان حقوق بشر ایرانی و بین المللی، اعضا سازمان ملل متحد، و سازمان های فعال جهت لغو حکم اعدام رسیده است.
#ساقی‌قهرمان، #شیرین‌عبادی، #رویا‌برومند، #شادی‌صدر، #حسن‌نایب‌هاشم، #محمدمصطفایی، #فیروزه‌محمودی، #محمودعنایت، #هادی‌قایمی، #مانی‌مستوقی، #محمد‌نیری، #کیوان‌رفیعی، #منصوربی‌باک، #شاهین‌هلالی و #مهرانگیزکار از جمله امضا کنندگان این بیانیه می باشند.
متن کامل بیانیه را در لینک زیر دنبال کنید:
http://impactiran.org/36-human-rights-groups-call-on-un-to
**************
iran #تهران #ایران 
#ایران  -نه به سرکوب اقلیت ها در ایران 
آری به آزادی وبرابری ملیت ها ومذاهب 
 #زرتشتی #اقلیت # مسیحی #کلیمی #بلوچ #ارمنی #سنی #شیعه #عرفان_حلقه #دروایش  
#قوچان #بلوچستان #بندرعباس #کرمان #مهاباد #اهواز #اراک  #تهران #کرج #اصفهان #کرمانشاه #شیراز #تبریز #رشت#آبادان #اردبیل #مهاباد #سنندج #زاهدان #ایران #شیراز #تهران  #اصفهان #مشهد #تبریز #قزوين، #تنكابن #ایرانشهر #ساری #خوزستان #دزفول
#استان #دماوند #شهرستان #اسلامشهر #شهرستان  #فیروزکوه #پردیس #ری #رباط‌کریم #شمیرانات #ورامین #پاکدشت #شهریار #ملارد #قرچک 
#ايران #استان_تهران #دماوند #اسلامشهر #شهرستان  #فیروزکوه  #پردیس #ری #رباط‌_کریم #شمیرانات #ورامین #پاکدشت #شهریار #ملارد #قدس #بهارستان #قرچک

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر