۱۳۹۴ آبان ۱۱, دوشنبه

#ایران #نیویورک تایمز #۱۱۶ شاعر غربی #طومار به آیت الله خامنه برای #آزادی دو #شاعرایرانی

#ایران #نیویورک تایمز #۱۱۶ شاعر غربی #طومار  برای #آزادی دو #شاعرایرانی
 “ما عمیقا نگران مجازات های غیرانسانی‌ای هستیم که خانم اختصاری و آقای موسوی فقط به دلیل بیان هنری، به آن محکوم شده اند.”
در پی محکومیت فاطمه اختصاری و مهدی موسوی به مجموعا بیش از ۲۰ سال حبس، “مرکز آمریکایی پن” نامه ای به امضای ۱۱۶ شاعر برجسته غربی به خامنه ای را منتشر کرده است.
روزنامه نیویورک تایمز یکشنبه گزارش داد که در طومار این مرکز از خامنه ای خواسته شده که فاطمه اختصاری، ۳۱ ساله، و مهدی موسوی، ۴۱ ساله، را عفو کند.
در این نامه آمده است:‌ “ما عمیقا نگران مجازات های غیرانسانی‌ای هستیم که خانم اختصاری و آقای موسوی فقط به دلیل بیان هنری، به آن محکوم شده اند.”
همچنین آمده است “ما به عنوان شاعر و شعرشناس، از شما تقاضا داریم اجازه ندهید رفتار غیرقابل توجیه با این دو نویسنده، این میراث را تحت الشعاع قرار دهد.”
فاطمه اختصاری به خاطر اشعارش درباره زنان ایرانی با تمجید روبرو شده و آقای موسوی هم برای پرداختن به مسائل اجتماعی در قالب شعر شناخته شده است.
روز ۲۱ مهر ماه گزارش شد که محمد مقیسه قاضی دادگاه انقلاب فاطمه اختصاری را به ۱۱.۵ سال زندان و ۹۹ ضربه شلاق و سید مهدی موسوی را به ۹ سال زندان و ۹۹ ضربه شلاق محکوم کرده است. همزمان کیوان کریمی فیلمساز به ۶ سال حبس و ۲۲۳ ضربه شلاق محکوم شد.
بنابه گزارش ها فاطمه اختصاری و مهدی موسوی ابتدا اواخر سال ۲۰۱۳ دستگیر شدند و ژانویه ۲۰۱۴ به قید وثیقه آزاد شدند.
اتهام آنها “فعالیت تبلیغی علیه نظام” از طریق همکاری با شاهین نجفی خواننده مقیم خارج از ایران عنوان شد.
تصور می شود که این اشاره ای به یکی از کارهای خانم اختصاری تحت عنوان “یک بحث فمینیستی قبل از پختن سیب زمینی ها” باشد، که آقای نجفی در یکی از آهنگ های اعتراضی اش از آن استفاده کرد.
امیر رییسیان وکیل مدافع متهمان اتهامات این دو شاعر را بی پایه خوانده است.
به گزارش نیویورک تایمز برندگان جایزه پولتیزر از جمله امضاکنندگان این نامه هستند و در این میان از جان اشبری، مری کار، بیلی کالینز، پال مالدون، رابرت پینسکی، کلودیا رنکین و ویجای ششرادی نام برده است.
***********
iran #تهران #ایران 
#ایران  -نه به سرکوب اقلیت ها در ایران 
آری به آزادی وبرابری ملیت ها ومذاهب 
 #زرتشتی #اقلیت # مسیحی #کلیمی #بلوچ #ارمنی #سنی #شیعه #عرفان_حلقه #دروایش  
#قوچان #بلوچستان #بندرعباس #کرمان #مهاباد #اهواز #اراک  #تهران #کرج #اصفهان #کرمانشاه #شیراز #تبریز #رشت#آبادان #اردبیل #مهاباد #سنندج #زاهدان #ایران #شیراز #تهران  #اصفهان #مشهد #تبریز #قزوين، #تنكابن #ایرانشهر #ساری #خوزستان #دزفول
#استان #دماوند #شهرستان #اسلامشهر #شهرستان  #فیروزکوه #پردیس #ری #رباط‌کریم #شمیرانات #ورامین #پاکدشت #شهریار #ملارد #قرچک 
#ايران #استان_تهران #دماوند #اسلامشهر #شهرستان  #فیروزکوه  #پردیس #ری #رباط‌_کریم #شمیرانات #ورامین #پاکدشت #شهریار #ملارد #قدس #بهارستان #قرچک



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر